måndag, maj 27, 2013

Det hade jag ju inte riktigt räknat med

Jag fick ju det stora förtroendet att vara tf gruppchef fem månader över delar av min enhet eftersom ingen vill bli vår nya chef. Jag hade mest tänkt ta russinen ur kakan och skippa budget, verksamhetsplaner och lite annat jag tycker verkar mindre skojsigt med att vara chef. Till exempel var jag väldigt glad att min förra chef tog typ fyra förhandlingar i rätten innan hon slutade eftersom jag tänkte att risken att jag skulle få någon förhandling i rätten minskade rejält i och med det.

Hade visst fel. Nu ska jag företräda nämnden vid två förhandlingar i rätten tillsammans med ansvariga handläggare. PUST! När jag själv jobbade som barnavårdsutredare någon gång under stenåldern var jag i rätten högst tre gånger, så det är inte direkt någon gedigen erfarenhet jag har att luta mig mot...

Men. Jag gillar ju utmaningar. Och min ambition är det ingen direkt brist på. Så det är bara att köra så det ryker antar jag.

1 kommentar:

KaosJenny sa...

Hejja dig. Inte lätta uppdrag men kör så det ryker så blir det nog bra. Kram