söndag, februari 03, 2013

Kämpar med mig själv

Liten har länge velat klippa sig. Nu har hon ganska långt hår, typ till svanken. Vi borstar varje kväll och varje morgon och hon är håröm och klagar. Hon vill ha kort hår. Som mig (till axlarna) eller som Lillkillen (numera kort frisyr).

Jag vill att hon ska ha långt hår. Jag tycker om att sätta upp hennes hår. Att borsta det och att se till att hon får de bästa hårprodukterna. Men hon vill ha kortare hår. Det är ju hennes hår. Hon bestämmer rimligen om hon vill ha långt eller kort hår. Ja, jag får väl acceptera att hon inte vill ha långt hår och se till att hon får sin önskade kortare frisyr på tisdag...

1 kommentar:

KaosJenny sa...

Låter riktigt klokt! Här är det Lillasyster som vill ha långt men är lockig, håröm och vill inte bli borstad. Vi klipper dread-locksen eftersom ;-). Kram