söndag, januari 04, 2015

On the road again

Rätt sent på nyårsdagen blev jag pingad i en konversation på fb om en stegtävling. Jag kände mig måttligt motiverad måste jag säga. Å andra sidan skulle jag inte dö av att vara lite mer aktiv, oftast blir det bara ett zumbapass i veckan och med ett stillasittande jobb så blir det nog lite för lite motion för min del.

Så lite slött sa jag att ja, jag är med om jag hittar stegräknaren i reklampausen. Med hopp om att 1) den inte låg där jag trodde (det brukar sällan saker göra för mig nämligen, oftast är det Sportfiskaren som vet var saker och ting är) och 2) tiden var så kort att jag inte skulle hinna hitta den innan reklamen var över.

Meeeeeeeeeeeen det visade sig att min Omron Walking Style III och min syster hade gaddad ihop sig och jag hittade stegräknaren där jag trodde att den var efter typ bara 45 sekunder...

När klockan var kväll hade jag nio hundra någonting steg att regga. Det kändes rätt fattigt sådär första dagen liksom. Jag drog ut på att resa mig upp ur soffan med att allt från att få svägerskan att delta i stegtävlingen till att läsa tester på olika aktivitetsarmband (om jag nu ändå skulle vara med i en ny stegtävling). 23:24 klev jag utanför dörren. Det var typ jag som var ute och motionerade då. Dag 2 kom jag iväg redan en timme tidigare! Och igår fick jag sällskap av syrran och vi var ute innan middagen serverades - yay! Idag omvandlar jag 1,5 h zumba till steg och så är saken biff! Vinna den där tävlingen, det lär jag inte göra, men min kropp kommer vara lite gladare och det är ju fint!

Inga kommentarer: