torsdag, december 27, 2012

Moget övervägande

Jobbar idag. Hade inte tänkt jobba imorgon.

Skriver återrapporteringar av utvecklingsmedel som vi beviljats. Två av tre är färdiga redan. Den tredje har jag dock brottats med en del. I ansökan skrev jag att jag skulle dokumentera projektet genom att skriva en reseberättelse. Den har jag ännu inte hunnit skriva. I morse åkte Sportfiskaren och småkidsen till svärföräldrarna för att fira jul. Stora Killen och jag ensamma hemma således.

Om jag vill så kommer jag hinna skriva reseberättelsen. Om jag sitter kvar till strax innan 22.00 ikväll då larmet går på och kommer till 06.30 imorgon och går hem strax innan 21.00 då larmet går på imorgon kväll. På ett sätt vill jag. För att jag har skrivit att jag ska göra det. För att jag inte vill känna mig misslyckad som inte uppfyllt mitt åtagande.

På ett annat sätt vill jag inte. Jag vill hellre vara hemma imorgon och ägna dagen åt annat. Jag vet att ingen kommer skälla på mig eller tycka att jag är misslyckad om jag inte skriver den. Och i ärlighetens namn, vem kommer läsa den mer än en gång och ha nytta av den? Inte speciellt många, om någon.

Så alldeles nyss beslutade jag mig för att återrapportera att jag inte haft möjlighet att prioritera att skriva den och betala tillbaka de ynka tusenlappar som fanns i budget för att trycka den.

Även om det skaver lite i mig fortfarande, så ger jag mig själv en klapp på axeln.

Inga kommentarer: