fredag, mars 16, 2012

En något kortare arbetsvecka

På motorvägen nästan framme i Storstaden för att summera våra engelska gästers studiebesök och avsluta med fest på kvällen:
- Hej, det är förskolan, Liten kräks, någon måste komma och hämta henne så fort som möjligt.
Maken fick ila från ett möte och när jag strax efter midnatt skickade ett "Vaken?"-sms och fick till svar: "Jepp, har nyss torkat spya. Hoppas du har roligt. Kram." så kom det dåliga samvetet som ett brev på posten. Körde extra fort hem!

Idag var i alla fall jag hemma med kräkisen. Tre viktiga saker var jag tvungen att ställa in, men nu är klockan halvsju och världen har inte fallit samman på grund av det, skönt!

Just nu är jag helt trött och längtar efter att få gå och lägga Liten så att jag får sova en timme. Sen ser jag fram emot Skavlan och ostbågsskruvar!

1 kommentar:

Z sa...

Och helt plöstligt var jag glad över att det var om 2 helger vi kommer till er och inte i fredags....