måndag, december 22, 2014

I så god tid!

Plötsligt händer det! Här sitter jag klockan tidigt på kvällen två dagar innan julafton och gör det jag brukar göra typ oerhört tidigt på julaftonsnatten.

Mamma och pappa brukade alltid ge oss en julklapp på morgonen, dock inte i den berömda julstrumpan utan genom att göra en julklapps-skattjakt bestående av kluriga rim som i slutänden ledde oss fram till julklappen.

Storfiskarens familj hade den traditionella julstrumpe-julklappen så nu har vi två traditioner som vi försöker bevara.

Jag rimmar således. Och vi har tre kids i huset, varav två kan läsa. Så. Två rim-skattjakter och en bild-skattjakt. Brukar ta ganska lång tid, alltför lång när en börjar med det runt 00:00 natten innan julafton. Men nu bloggar jag till och med om det innan jag är klar för jag är fortfarande pigg och ute i god tid! Så najs!

Inga kommentarer: