fredag, juni 13, 2014

Vilka underbara veckor det varit!

En massa veckor med helgdagar och lovdagar och så en dag varje vecka med föräldraledigt! Värme och sol på det och OMG så najs! Det har liksom känts som en lång, härlig uppstart inför sommarlov och så småningom semester.
Vi har börjat åka till stranden. Jag badavaktar mest. Och läser eller lyssnar på bok under tiden.
Kören har traditionsenligt sjungit på nationaldagen och jag har åter igen fått närvara under den fina ceremoni när nya medborgare hälsas välkomna!
Jag har upptäckt att jag kan sitta på jobbets uteplats och ändå skriva i vårt journalsystem. Yay!
Jag har fått möjlighet att vara vaken riktigt sent och sy. Här är mitt senaste projekt. Det ska bli en sommarklänning, men eftersom jag inte sytt modellen tidigare så krävs en del ändringar innan det blir rätt. Den första modellen jag provade kändes inte ens i närheten av värt besväret, men den andra modellen jag valde kändes somrig och värd tiden det tar att modifiera mönstret. Efter fyra och en halv toile är jag nu redo att klippa i fintyget!

Ätit ute på uteserveringen med kollegor har jag gjort också. Så soft!





Inga kommentarer: