torsdag, oktober 17, 2013

Amazing


Det är faktiskt exakt två år sedan det här började. Det transnationella utbytet då. Alla verksamheter vi fick presenterade för oss. Redan då gillade jag just en verksamhet särskilt mycket. En manualbaserad edukativ kurs för våldsutsatta kvinnor. När de sedan kom till Sverige så började jag förhöra mig om möjligheterna för några att komma till Sverige och utbilda oss i metoden. Det var inga problem. Staten släppte utvecklingsmedel och jag fick klartecken från ledningen att söka. Ansökan beviljades och igår och idag har jag således varit värd för en kurs i att bli gruppledare i metoden.

Det har varit två fantastiska dagar. Miljön har varit härlig (om än regnig) både inne och ute. Maten superb. Jag har träffat en hoper socialarbetare som jag tidigare inte kände alls och några jag kände lite grann. Och så de två fantastiska utbildarna vi hade. Så inspirerande och entusiasmerande kvinnor! Och tillsammans har vi de här dagarna hunnit med så mycket och lärt oss så mycket. Jag vill starta en grupp i morgon!

Åter igen känner jag mig så privilegierad som har en tjänst där det ingår att arbeta med verksamhetsutveckling. Att få möjlighet att förvandla tankar och önskningar till verklighet! Det är fantastiskt!

Inga kommentarer: