tisdag, augusti 20, 2013

Skärpning!

Idag skulle jag lägga in mina ICE-nummer i nya mobilen. Visar sig att jag verkligen inte på riktigt kan ringa Sportfiskaren utan min mobil eftersom jag inte kan hans mobilnummer.

Nu har jag pluggat i några minuter och har lovat mig själv att kunna hans nummer från och med idag. Jag kan helt enkelt nästan inga mobilnummer utantill längre. Jag kan ringa till Stora Killen och till brorsan. Sedan kan jag en hoper hemtelefonnummer, men det är ju sällan till någon hjälp. Och aldrig om det är till Sportfiskaren jag ska ringa!

Och du? DU har väl lagt in ett ICE-nummer i mobilen. På min Samsung går det att lägga till genom att välja; -kontakter-grupper-ICE. Men jag vet att på andra mobiler går det oftast att gå in på inställningar, hitta ägarinformation och där lägga i ett nummer. Genom dessa båda sätt kommer ditt ICE-nummer nås även om din skärm är låst! Bra va'?

Inga kommentarer: