söndag, mars 10, 2013

Tiden rusar iväg!

Önskar jag kunder blogga fort och snabbt och på språng, men från mobilen tar det sådan tid att skriva allt det jag skulle vilja skriva så det blir inte av.

Så mycket spännande på gång på socialförvaltningen jag jobbar på nu! Vi ska ta fram rutiner för vuxna våldsutsatta på ekonomigruppen, vuxengruppen och utförare. Jag hade sökt och beviljats medel på typ 90 000 kr för detta arbete så onsdag och torsdag åkte vi iväg för att ha en kick-off. Att Liten natten till onsdag fick magsjuka höll jag oerhört tyst om...som tur var klarade jag mig. Det blev många spännande, upprörda, intressanta och inspirerande diskussioner under de två dagarna och förvaltar vi det vi påbörjade kommer det bli ett riktigt bra projekt.

Gruppverksamheten för barn som upplever våld i hemmet och deras utsatta omsorgsperson har börjat igen och det är roligt att vara igång igen. En barngrupp som kommer kräva en del av oss ledare, men det ser jag som en utmaning!

Så blir vi snart chefslösa och inte har jag hört någon tanke från ledningen hur de tänker kring en temporär lösning till dess att en permanent dyker upp. Vore rimligt att någon internt från enheten kliver upp som tillfällig chef med ansvar för vissa av arbetsuppgifterna. Men vem? Och vem ska göra den personens arbete? Två stycken kommer jag spontant att tänka på eller kanske tre. Internt i förvaltningen finns det väl ett större antal, varav några känns som dödens död typ... Fast det är viktigt att det blir någon för utrymmet för informella ledare om vi blir helt chefslösa bekymrar mig.

Det glädjer mig i alla fall att min verksamhetschef verkar bli kvar på sin position. Kompetent, rak och tydlig är hon bland annat, det uppskattar jag. Det hade blivit lite trist att förlora de två chefer som ligger närmast mig uppåt i två led.

Inga kommentarer: