måndag, november 16, 2009

Till Företagerskan

Idag är din födelsedag och jag vill bara att du ska veta att du betyder så oerhört mycket för mig. Du har funnits vid min sida hela mitt vuxna liv. Och även under den period då vi inte hade så mycket kontakt så tänkte jag på dig ofta, ofta. Sedan hittade vi tillbaka till varandra och det är jag tacksam för. Vi har det lite likadant du och jag. Ett eget barn och så barn med den man vi lever med nu. Med allt vad det innebär!

Och du vet min historia, du vet var jag kommer från, var jag varit och var jag är nu. Du kan leda mina virriga tankar åt rätt håll när känslorna drar iväg med mig ibland. Du är en av de få jag kan tänka mig att ringa till när jag mår dåligt. Till dig kan jag uttala förbjudna tankar utan att känna skam. Och vi träffas, pratar och skrattar tillsammans. Ja, det har blivit många skratt genom åren. Och en hel del festande förr i tiden. Många skratt då också. Sedan blev vi äldre och skrattade åt oss själva där vi stod på lokalen och tyckte det var ganska tråkigt att gå ut på lokal och insåg att det med stor sannolikhet var vi som var ganska trista, inte lokalen. Vi träffas inte så ofta som vi vill, men när vi träffas blir jag alltid glad. Det är gott att ha en vän som du. Tack.

Inga kommentarer: