söndag, november 15, 2009

Baby Björn förlorar

Jag köpte ju en Minimundus trikåsjal i ekologisk bomull. Sportfiskaren vill inte använda den så vi har också köpt en Baby Björn Original Classic. Jag har haft Liten i bärsjalen i ungefär två timmar i sträck som längst och inte upplevt att det känts tungt eller skavt någonstans. Häromdagen skulle jag baka chokladmuffins eftersom Företagerskan skulle komma på besök (dessvärre åt hon inga, dessbättre blev det då fler till mig och kidsen...). Liten visade tydligt sitt missnöje och trots att jag använder bärsjalen nästan dagligen så tar det fortfarande lite tid att knyta den. Att fixa chokladmuffinsen skulle gå fort så jag tog för första gången på Baby Björn. Jag hade den i kanske femton minuter, men tyckte belastningen på axlarna kändes jobbig bara efter tio minuter. Det var en befrielse att ta av den! Så - trots att det tar längre tid innan Liten hamnar i bärsjalen så vinner den stort!

3 kommentarer:

Cirkus sa...

Tips till dig från mig!
www.easyhug.se

Fast jag tycker Baby Björn äger, efter en massa test med sjalar. Men easyhug är nog en höjdare!

Z sa...

BabyBjörn Sport med rem runt magen är den bästa. Det är stor skillnad utan den remmen runt magen.

Bina sa...

Z: Jo, det var ju det jag saknade; avlastning av min veka rygg genom att höfterna tog en del av belastningen. Vi har ju vår sköna bärstol också, men då måste Liten bli större först och den knatar jag ju inte omkring i inomhus direkt...vilken syn det vore!