tisdag, augusti 18, 2009

Tankar mitt i natten

Vaknar. Behöver gå på toa. Känner direkt när jag står där och tvättar händerna att jag är sådär pigg. Sådär pigg att jag inte kommer somna om. Går och lägger mig ändå. Lyssnar till lillens andetag. Tänker:

"Jaha, undrar varför jag är vaken nu? Är jag orolig inför något? Tja, undrar hur det kommer gå för min vikarie när jag är borta från jobbet. Det kommer nog gå bra, jag menar hur svårt kan det vara, jag bara pratar ju med personer hela dagarna. Undrar om det kommer funka att läsa den där kursen på universitetet. Första gången är ju bebben så liten att jag kanske kan ha med den i bärsjalen och någon står standby om det skulle behövas. Nej, nu måste jag försöka sova. Koncentrera dig på värmen från lillen. Koncentrerar mig på värmen från lillen. Konstaterar att hans andningsfrekvens är högre än Sportfiskarens. Tittar på deras silhuetter i mörkret. Jag älskar min man och mina kids så mycket. Jag är så tacksam att de finns. Jag kanske skulle gå ned och hämta mp3-spelaren och lyssna på något sommarprogram? Jag kanske ska gå upp och göra något istället för att bara ligga här och låta tiden gå? Det är för mörkt för att gå ut och plocka av bärbuskarna och uteslutet att göra något på övervåningen där alla sover."

Går till slut ned. Gör en kopp te. Funderar på om jag ska göra slingor i håret. Tar fram en hårfrisyrstidning. Kollar e-posten och bloggar. Nu är teet klart. Ska kolla in frisyrer och dricka te.

Nehej, det skulle jag inte. Nu vaknade Lillen på övervåningen. Får väl gå upp och skruva mig i sängen lite mer då...

Inga kommentarer: