lördag, mars 21, 2009

Snart tonårsförälder

Stora killen har alltid varit lika morgonpigg som jag. Vaknar typ 06:45:22 och är uppe ur sängen 06:45:23 - ingen startsträcka där inte. När Sportfiskaren och jag träffades var stora killen liten, bara drygt två och ett halvt år, och ni skulle sett Sportfiskarens min när stora killen glatt studsade omkring på hans mage en halv hundradel efter det att han vaknade, ha, ha!

I alla fall, idag sov stora killen till 9:00 (det gjorde varken jag eller lillen) och igår var han inte vaken längre än vanligt en fredagkväll. Så det slog mig att han om ett och ett halvt år är tonåring och därmed i förpuberteten nu. Kanske det är därför han sover längre?

Och jag vet inte om jag är redo att bli tonårsförälder! Hjälp! Som socialarbetare vet jag alltför väl all skit som finns här i Lilla Staden - så mycket att oroa sig för!

Inga kommentarer: