måndag, december 22, 2008

Jag måste vara dement!

HUR kunde jag glömma att ljudet av den här elgitarren driver mig på gränsen till vansinne?! Nåväl, efter några, säg fem, år i minnets dammiga vrår hade jag uppenbarligen gjort det för när lillen häromveckan frågade om elgitarr så sa jag glatt att stora killen hade en när han var liten och att den ligger i förrådet. Det tog ytterligare någon vecka innan jag idag, alldeles nyss, gick upp på vinden och hämtade den från en leksakslåda - och jag kände mig till och med lite uppspelt när jag hittade den!
Jag är dum,
dum,
D-U-M
och oerhört
k-o-r-k-a-d!!!
Elgitarren spelar en låt hela tiden och kompositören (nej, det känns oetiskt att kalla uppfinnaren av detta ihopsättande av ljud för något så konstnärligt som kompositör!) den som har satt ihop ljuden har inte tänkt på alla stackars föräldrar som måste uthärda detta oljud! Men som den vän av barnperspektivet som jag är, kan jag ändå ge samme person kredit för att ha lyckats skapa en ljudslinga som kidsen inte har några som helst problem att lyssna till. Om och om och om igen...

Och Sportfiskaren hade redan i förväg förvarnat om att han skulle bli sen ikväll och jag hoppas att han inte läser det här nu för då kommer han nog inte hem förrän kidsen lagt sig - och då endast för att skälla ut mig, för han har med all säkerhet inte glömt vilket oljud denna för!

3 kommentarer:

Z sa...

Har en svag aning om att innan jag själv fick barn inte fattade vidden av iriitationsmoment sådana leksaker var.... Har ett svagt minne av att jag kan vara skyldig till den där gitarren. Om jag är det; FÖRLÅT!!!(med förhoppning om att slippa få hämdleksaker till mina barn.... :-))

Bina sa...

Jag tror faktiskt att det var jag som köpte den, men jag är inte säker. Men du har förvisso rätt, från 1997 - 2004 när ni fick ert första barn inhandlades från er sida ett visst antal presenter som lät en del.

Och gällande hämndleksaker till Keiru och Inti - hoppas kan du ju alltid - MOUAHAHAHAHAAAAAAAAAA!

Z sa...

Fan också. Jag som hoppades.... Och som tiden efter 2004 köpt typ de tystaste saker man kan komma på till barn. Tv-spel(om man har hörlurar), lego, kläder....
Ja ja, det är väl bara att låna barnens hörselskydd och invänta klapparna....