torsdag, december 23, 2010

Flyr fältet

Jag vet att jag skrivit många bloggposter om det här förut, men här kommer en till. För någon timme sedan blev Stora Killen upphämtad av sin pappa, det är där han ska fira jul i år. Precis efter att han hade åkt satt jag vid matbordet med småkidsen och bara försökte hålla ihop mig. Nu sover Liten och Lillkillen är med Sportfiskaren och trängs på affären så det är bara jag här nu. I fåtöljen framför brasan. Med en liten ångestboll i magen. Jag blir så oerhört rastlös och lättirriterad. Fixar inte alls när saker inte blir som jag vill, typ som när dekorationsbandet till Litens finklänning visar sig vara för kort. Så när Sportfiskaren kommer tillbaka flyr jag fältet, både för min och övriga familjemedlemmars och Litens finklännings skull. Jag hoppas att den lilla ångestbollen löst upp sig något när jag kommer tillbaka.

Inga kommentarer: