lördag, mars 21, 2015

Vad ska jag göra med den här bloggen?

Ja. Jag vet inte. Jag tar mig inte tid att blogga lika ofta, vilket är rätt uppenbart. Det är inte för att mitt liv inte är lika innehållsrikt längre, utan för att jag prioriterar annat helt enkelt... Mindre och mindre tid har jag laptopen framme, jag är oftare på surfplattan eller mobilen och tycker att även om det finns appar kopplade till bloggen så tar det för lång tid att skriva. Men kanske det ändrar sig nu? Jo för jag har faktiskt köpt mig ett litet tangentbord till surfplattan. För att det underlättar när jag ska skriva lite längre texter. Så kanske jag kommer igång med bloggandet igen då.

En annan sak som påverkat är att igår var det exakt två år sedan jag hade en av de jobbigaste dagarna i mitt liv. Den dagen hade föregåtts av några riktigt tuffa månader. En tid efter den dagen var jag så slut. Jag hade levt med en så hög stressnivå under de där månaderna innan att jag behövde både mycket mer sömn och mycket mindre aktivitet på min vakna tid. Idag är jag på en helt annan plats i livet på just det området men jag märker att det ändå har påverkat min energinivå en del. Jag kommer in i perioder då jag inte orkar speciellt mycket mer än att ge 150% på jobbet, vara någorlunda okej mamma, med ett stort behov av att bara få återhämta mig på helger och lediga dagar. Orkar inte skapa. Orkar inte läsa. Orkar inte twittra. Orkar bara ta det lugnt liksom. Vill bara gå hemma och dra osminkad i myskläder. Och när jag fått återhämta mig under en period så återkommer energin och jag orkar mycket mer igen. Så var det inte riktigt innan de där tuffa månaderna. Då orkade jag allt hela tiden!

Nåväl. Vi får se. Jag tänker att behov ändras i livet också förstås. Kanske mitt behov av att blogga inte längre finns där. Ibland är det bara ett dåligt samvete för mig, den ligger här och skvalpar online utan att jag orkar fylla den med nya saker...

Idag är det i alla fall en helt ljuvlig dag. Jag är inte mycket för att odla och greja, det ger mig inte så mycket, men småkidsen vill gärna odla sallad, morot, tomat och jag skulle vilja ha lite kryddor också. Så i helgen ska vi fixa lite med det i alla fall.

Inga kommentarer: