fredag, februari 01, 2013

En pärla!

Mina första två veckor som handledare är över. Jag hoppas och tror att jag är en hyfsad handledare, men framför allt måste jag säga att jag har en helt fantastisk socionomstudent!

Förra onsdagen när jag var hemma och var sjuk, var ju hennes andra dag på praktiken, så jag var lite orolig för henne. Ringde en kollega som också har en praktikant från hennes klass och bad min kollega ta hand om min student lite. När jag så kom in på onsdag eftermiddag så berättade min kollega att hon hade fått leta efter min student! Hon hade tagit tag i saken själv och bokat in sig hos två kollegor när de skulle ha nybesök. Jag hade inte behövt vara orolig!

Så häftigt att ha en blivande kollega med driv och initiativkraft! På tisdag ska hon ha sitt första besök, ett "light"-besök visserligen, men ändå. Det kommer bli en spännande vår tillsammans med henne!

Inga kommentarer: