söndag, september 02, 2012

Jaha, så var den här då...

Vissa saker försöker jag förbereda mig på, ha en handlingsplan för innan de händer, så att jag inte ska bli tagen på sängen. Allt från ganska små händelser till stora händelser.

Det här hade jag också förberett mig på, fast inte riktigt, för jag hade förberett mig på snäppet värre (katastroftänkande som sagt). Och jag har följt min handlingsplan nästan till punkt och pricka och kollat av med andra att den inte är helt åt fanders eller innehåller luckor. Jag har sörjt, oj, vad jag har sörjt, men nu har jag försonats med att det är så här det är, även om jag verkligen ogillar det. Jag har haft några veckor på mig tack och lov.

Idag är dagen då Stora Killen ska börja bo varannan vecka hos oss och varannan vecka hos sin pappa. Hur jag ska stå ut utan honom här mestadels av tiden, ja, det har jag inget svar på, för som sagt, jag har inte hittat någon finfin lösning på det.

Jag har redan bakat två bröd. Och sytt klart en mössa. Och ritat mönster till, klippt ut och nästan sytt klart en oversize top till mig. Nu ska jag städa undan lite och sedan plocka bär till en kaka, vet inte vem som ska äta den, vet bara att jag måste ha något för händerna. Kvällen ska jag tillbringa med en hoper kvinnor och en uppgift som kräver mitt totala fokus. Tack för det.

Inga kommentarer: