torsdag, augusti 16, 2012

Men hur svårt kan det vara?

Sportfiskaren och småkidsen har åkt till svärföräldrarnas stuga. Jag valde att stanna hemma. Tänkte det kunde vara najs (men trist) att städa huset innan måndag då vardagen drar igång. Och najs att få sy hur mycket jag vill eller leta nya svampställen eller plocka bär eller så.

Nu sitter jag här i det tomma huset (Stora Killen hos sin pappa) och bara vill kasta mig i bilen och åka efter. En blandning av dåligt mammasamvete och längtan efter familjen.

Ska sova på saken...

4 kommentarer:

Z sa...

De kanske också behöver bara vara m sin pappa lite? Det kanske bara är bra? Dammsug och städa huset tills det blir skinande rent inför hösten du!

Bina sa...

De är ensamma med sin pappa mer än de är ensamma med mig. Så det råder det inget underskott på, men för mig är det nog bra!

Och, nu vet inte jag hur stökigt och smutsigt du tror vi har det, men det lär inte ta tre dygn att städa huset ; )

Z sa...

Att städa upp i din syatelje kan ta en eller två dagar...? ;)

Bina sa...

Du tänker så... Den är inte helt uppstädad eftersom jag ska ägna hela dagen åt min syateljé (det som övriga familjen vill kalla matsalen?!). Men alla tyger är i sina skåp och alla mönster är i sina plastfickor i en låda. Sportfiskaren kommer älska mig ännu mer när han kommer hem!