torsdag, juni 14, 2012

Kommer du ihåg?

För tolv år sedan igår åkte vi den här vägen. Du mötte mig vid stationen. Jag tyckte du var så snygg i din kostym. Du stannade vid en mack för att köpa korv eftersom du inte hade ätit lunch.

Då, liksom nu, var det EM. Du kollade på matcher, jag mest låg där i soffan och var kär. Idag för tolv år sedan blev vi ett par. Jag vet inte om du kommer ihåg, just nu ser du rätt upptagen ut av att binda den där flugan inför nästa veckas fisketur. Då var du lite upptagen av att både se på fotboll och försöka verka lite närvarande i vår spirande kärleksrelation, ha, ha!

Tolv år är en lång tid. Ett hus, två barn och ett bröllop senare är du lika trofast och lojal. Du står pall när andra faller eller viker undan.

Firar med att bära mitt nytillverkade armband. Känner du igen orden? Första meningen i vårt äktenskapslöfte, fast på engelska.

1 kommentar:

Z sa...

Nu fick jag en liten tår i ögat! :)