måndag, november 08, 2010

Make over!

Tidigare hade Lillkillen en lite äldre plusjobbsfröken på sin förskola. Sedan fick hon sluta när hennes "period" var slut. Jag har inte sett henne sedan dess, förrän härom veckan då jag såg henne när jag var inne i juveleraraffären för att få lite inspiration. Först kände jag inte igen henne. När hon var på förskolan hade hon kläder efter väder (allt annat vore rätt korkat om man arbetar på en uteförskola...), ingen makeup och håret var inte stylat. Nu hade hon stylat hår, en noga lagd, fin makeup, smycken och snygga kläder. Hon var så fin! Tänk att lite makeup, styling och andra kläder kan göra en sådan skillnad på utsidan! Jag tycker själv att jag ser helt blek ut de dagar jag väljer att inte lägga makeup och fixa håret. Men jag inbillar mig att andra inte ser mig så blek som jag känner mig, men efter den här uppenbarelsen så inser jag att det nog syns rätt väl när jag inte make:ar mig!

1 kommentar:

Maja sa...

jag går inte ut utan min "mask" som barnen kallar det...
i alla fall inte på vintern när man är blek och hålögd...