måndag, april 20, 2009

Svårt att säga nej öga mot öga

Jag har inga problem alls med att avspisa försäljare som ringer på telefonen, men tycker det är SÅ svårt att säga nej till en som kommer och ringer på! Idag var det en stackars tjej som kom och hade något erbjudande om larm och brandvarnare som kopplades direkt till sos-alarm och hon ville boka in en tid med mig och Sportfiskaren. Jag ville INTE boka in en tid med mig och Sportfiskaren, men kunde inte säga nej när hon stod härute. Hon hade säkert gått till supermånga hus och ja, jag tyckte lite synd om henne faktiskt. Jag fick i alla fall ett mobilnummer att ringa om det var så att Sportfiskaren inte var hemma och jag hade tänkt ringa eller kanske skicka sms och säga att vi inte hade möjlighet att träffa henne den inbokade tiden och att vi kanske skulle höra av oss längre fram, men Sportfiskaren tyckte att vi i alla fall kunde lyssna på vad hon hade att säga. Ja, kanske det.

Men vad trist när brandlarmet går för att jag tänt för många värmeljus - vill ju inte ha hit brandkåren då heller!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Man får bara ringa och ge upp lösenord, det enda som händer är att de blir trötta på er när det börjar pipa och larmet går.... ;-)
/Z

n sa...

kan ju vara smart att kolla upp vad andra företag tar innan hon kommer så ni inte blir blåsta...

Anette sa...

Bradmän som kommer på besök är ofta ganska trevligt - förutsatt att det är ett falsklarm.