torsdag, januari 01, 2009

Ännu mer shoppning!

Firade nyåret med syster yster och hennes familj. Förutom att fira nyår firade vi också julafton och tre födelsedagar - det är alldeles för svårt att få ihop det med ett barn som är borta varannan helg och vuxna som jobbar helger lite nu och då. Jag fick presentkort på VILA och således kommer jag inom kort bege mig till Storstan och shoppa kläder. Yay!! Vill dela med mig lite relevanta shoppingtips:

- Klä dig fint under - det är aldrig speciellt skojigt att klä av sig i provrummens obarmhärtiga ljus, men i alla fall lite bättre med fina underkläder på... Om du ska köpa kjol eller klänning, tänk på att ta på dig strumpbyxor, jag har i alla fall väldigt svårt att fokusera på ett klädesplagg om jag står i fula nylonstrumpor som slutar vid anklarna!

- Skor du orkar gå i ett antal timmar (om du inte är ute efter ngt speciellt och vill ha finare skor när du provar).

- Kläder som går lätt att ta av och på när du ska prova, inga överdelar med knappar som ska knäppas upp varje gång du vill prova ett plagg.

- Så lite packning som möjligt; ta med dig minsta möjliga attiraljer, typ mobil, plånbok och läppglans.

- Glöm inte bort att dricka och äta - med rätt blodsockernivå och vätskebalans blir shoppingturen mycket trivsammare.

Inga kommentarer: